Sunday, 28 August 2011

28 ogos 2011

come back..
hari nie.. akun family bangun lambat.. huhu.. kul 1"30.. gile adok.. huhu.. bangun jew umie sruh aku buka langir, umie nak basuh..dah buka aku mandi.. siap.. aku egat aku nak g trment rambut.. last abah ajak aku teman dye g carik lauk tok hari raya nanti.. abah nak buat makan2 cikit.. ok aku pon ikot abah.. terpaksa korban kan rambut aku nie.. eck pulak la..kite g pasar taman ria.. pegi jew dah xramai yang niage.. huhu memang la dah kul berape dah.. abah cuma beli barang kering jew.. barang basah abah lom beli lagi.. mcm ayam tu abah dah beli kat econsave.. tp dngin abah lom beli lagi.. abah risau ,, tkut owg dah tak jual dngin lagi.. erm kalau dngin tak macam mana nak buat rendang..erm.. xdew rendang nak raya macam ne? raya kan wajid ade smue tu.. erm.. hope ade ecok.. balik jew rumah.. aku tukar baju.. jalan kan tugas aku.. umie dah cakap dah tugas2 aku.. masing2 buat tugas masing2.. kira bz la td.. tugus aku lap slning door rumah aku.. penat wow.. 2 buah rumah pulak tu.. egat sikit kew.. segala cermin aku kena lap.. erm.. tu pon lom abis lgi.. aku cakap dengan umie aku nak sambung eck.. penat la.. pas tu buka pose.. dah buka.. relek jup.. pas tu.. umie sruh pasang langsir pulak.. peh.. time nak buka senang gile.. time nak pasang susah ya adok..huhu.. adeq aku yang kecik sekali tu : aca.. dye bole buat main lak besi yang nak letak kat langir tu.. tu la yang jadi susah tu..xcukup pulak besi tu.. jadi pelik dah langsir aku tu.. last2 jumpe jgk.. dah aku kena buka balik langsir tu.. buat balik baru pasang lagi.. ggrrr.. ber tuah tol aca nie.. lo ape2 lagi abah dah cakap ayu pas tu ayu bentang kapet nie kat depan tu k.. ermm.. ok jew la.. rumah aku jgk,, kan., rumah sape lagi.. cantik pon rumah aku jgk..pas bentang kapet aku sapu sampah.. aku sapu 2 buah rumah termasuk bilik aku.. fuhh penat.. benci habuk. then abah pulak suruh aku basuh cawan..pas tu basuh aku kena lap pulak tu .. urm.. lepas tu.. abah lipat daun palas.. abah nak buka ketupat.. aku malas nak tolong keje aku po lom siap lagi.. dah sipa jew keje aku aku tolong umie pulak kupas bawang.. coz umie nak buat rendang eck.. huhu.. excted la.. hope la.. tak hujan eck.. kalau bole raya nie aku tak hujan.. biar raya tahun nie bermakna bagi aku.. "ya allah aku mintak sangat jangan la hujan"tapi lau hujan tu .. hujan rahmat nama nye.. huhu..
last sekali kitwog susun perabut  pulak.. ye la.. kiteowg kan baru pindah jew.. perabut pon xbanyak lagi.. banyak yang kurang.. tapi tak pew.. yang ade nie pun dah cun.. huhu.. tehn. apew lagi.. baru la aku bole mandi.. urm.. lega.. tapi jangan la nak lega cangat cik ayu oit,. eck ade lagi.. eck aku aku nak g trment rambut aku.. then aku nak betol kan beteri jam aku.. pas tu aku nak tolong umie buat rendang,,eh2.. x.. aku nak beres kan keje aku lu.. baru aku tolong umie buat rendang.. pas tu aku nak basuh baju.. pas tu aku nak apew lagi.. nanti aku pikir lagi.. hihi.. ok la.. sekian..

No comments:

Post a Comment

Followers