Wednesday 21 September 2011

makasih

hari nie aku nak entri pasal problem yang bukan aku carik.. errrmmm... (yang  bukan ko carik)
yup.. problem yang aku sendiri tak tahu.. (owh,, ok kiteowg nak dengar)
tol nie? ok.. hari nie.. jam kul 7 15.. aku on9 fb.. then ade owg cakap dengan aku ,,
(adeq ,, pompuan tu ade post kat wall dye pasal adeq, nak bace tak? ) 
aku: yeke.. ermm.. nak..(padahal aku dah tahu mesti post buruk pasal aku kan)
last,, memang tol pun.. (macam ne ek ko leh tahu? padahal ko tak acpt dye pun.. errmm,, and nape dye nak post buruk pasal ko lak? padahal dye dengan ko tak penah jumpe pun..kenal pun tidak)
aku: ermm.. aku tahu la ade owg bagi tahu aku,, aku pun tak kenal owg tu,, owg tu yang rela nak tolong aku.. aku tak tahu la dye tolong ape.. mybe tolong panas kan keadaan kot.. ermm ,, tak penting sangat la owg tu..pompuan tu nak buruk kan aku sebab, pompuan tu egat aku nie syok kat bf dye.. tu la dye post mcm2 pasal aku.. tak sangka aku.. dye nak post nama aku kat wall dye,,besar2 seyh nama aku: ROSLYN IDAYU RUSSIDAN,hehehe,, eppy gile doh..dalam hati aku kate kan, budak nie sentiasa update pasal aku la..kalau dye tak update pasal aku, macam ne dye leh tahu aku entri pasal dye kat blog aku nie kan.. ermm ade jugak peminat aku kan,, tanx coz sudi bace blog saya yang simple like fun..appreciated sangat2 huhu,, aku nak gelak pun ade.. sebab ,, aku memang tak tahu ape2..kalau tak d sebab kan owg tu.. mesti sampai sekarang nie aku tak tahu ade pompuan yang tak puas hati dengan aku kan.. tanx la kat owg tu,, mmg aku tak kenal dye pun.. tapi memang nak jumpe dye sangat pun,, (sbb ape seyh ko nak jumpe dye?nak buat ape jumpe dye ,gaduh ke?? tak takut ke?dye bwk geng ke? ape ! gaduh? ermm.. aku tak kan kotor kan tangan aku la..nak pegan dye pun,, eeeeuuu,, plzz la..aku nak jumpe dye,, nak tnye dye la ape yang dye tak puas hati dengan aku? nak kata aku mula kan problem nie, memang tak la.. sebab aku pun tahu dari owg,, makne nye dye la kan yang mula kan problem dengan aku..rite? nak takut buat ape? takut dye buat aku? try la,, dye sentuh aku , pikir aku tak leh sentuh balik?  bwk geng? huhuhu.. buat lawak la.. geng dye nak buat aku,,buat la..ape aku nak takut,, malaysia ade undang2 ma...

kul 8.. aku nak jumpe abg man,,
aku mcj abg man: abg, ayu nak story kat abg nie,ayu nak jumpe abg bole..
aku nak tnye pendapat dye,,
abg man: ape dye deq? cuba cite dengan abg.. 
aku: nie ayu ade problem ,, tapi bukan dtg dari ayu,,awek am crik psl dgb ayu, ayu tahu la ape problem dye.. ayu yang kne.... fedap la abg mcm nie.. ayu tak tahu ape2 tb2 ayu yang kena..mane bole mcm nie..
abg man: ok dtg jmpe abg kt psr mlm nie.. nie dah bgthu abg mie lom?
 aku: lom.. jgn bg thu abg mie,, ayu nk cite dgn abg jew..
abg man: ok .. dtg psr mlm.. 
sampai je pasar malam.. abg man trus tnye aku nape nie cube cite.. ape sbenar nye nie..
aku pun cerita la dgn abg man.. aku cerita dgn dye bukan ape.. dye je yang tahu ape yang belaku time g bukit mertajam.. semua2 lah.. senang cite..
aku cerita dgn dye.. tb2 air mata aku meleleh sendiri.. aku pun tak tahu nape.. aku ase sbb aku tak salah kot.. aku berani cerita dgn abg aku..
 pas tu abg mie ckp: tu la ayu tak nak cite dgn abg ,,nie cite dgn abg man je.. ayu kalau ade ape2 masalah
cerita la dgn abg..
lagi la air mata aku mleleh: ayu takut abg marah ayu.. nanti abg down kan ayu balik.. ayu tak nak mcm tu..
abg mie: takda eh.. tak kan abg nak marah ayu.. 
pas tu abg man suruh aku cerita kat umah abg mie nanti.. seronok layan anip punye pasal terus lupa  bab sedih tu.. abg mie sruh aku jumpe terus si ekin tu.. tapi aku nak jumpe mcm ni 6ber dye xde.. lau ade 6ber dye dah lame aku call ajak jumpe.. pas tu abg mie: cakap abg ade.. tapi tak sure la..tgk2 ade.. then bile aku call tak dapat..ermm. aku cakap: dah la abg.. ayu malas sebenar nye nk gaduh dgn dye.. ayu cuma nak tnye pendapat abg je.. ape patot ayu buat..dye asyik post kat fb pasal ayu.. tu nasib ayu ade owg bg thu ayu tau.. lau tak sampai bile2 pun ayu tak thu.. dye dah post buruk pasal ayu, abg egat ayu nak diam.. ayu post la balik kt fb .. pas tu ayu post kat blog ayu sekali.. ayu tahu dye akan bace nye..abg man n ang mie ade cakap pasal dak tu tapi aku ase xperlu kot aku post kat sini.. biar aku je yang tahu.. tak nak keruh kan keadaan.. ase tak penting pun semua tu.. yang penting abg2 aku dah tahu problem aku..kira nye aku tak pendam sowg2 la.. exlist abg aku bole tolong serba sikit..pas tu abg mie ajk g cc.. aku pun ikot sekali..
 pas tu abg mie ade cakap: semalam ke bile abg pun dah lupa.. am dtg bjp..
aku tnye.. dye dtg buat ape?
abg cakap: dye dtg mintk ic.. 
aku: owh.. dye sruh abg mintk kat ayu la ek? (nape dye tak mintk sendiri? nape takut? kalau jumpe aku sendiri senang sikit aku nak sound dye depan2..huhu.. kat situ je dah bole pikir.. ekin tu tak pelik ke mcm ne ic bf dye bole ade kat aku kan.. ermm.. dye tak pikir ke semua tu..cmfrom2 la am buruk kan aku depan ekin,, huhu.. nak buruk ape buruk la.. yang penting Allah tahu cerita sebenar nye..aku pun tak nak lah pegan ic dye.. dah lame aku tgu mase nak pulang kan ic dye.. tapi mase tu je yang tak bagi aku peluang nak bagi kt dye) 
masuk cc semua focus pc masing2.. abg man, abg mie, anip, abg bob, mimi n mierul pun ade.. aku dgn abg mie.. abg man sowg.. aku tunjuk kat abg mie ape yang dye post pasal aku.. coz abg mie ade fb ekin.. abg mie gelak je.. aku tak nak dye masuk cmpur.. dye pun ok jew..
abg man tanye aku :am dah tahu pasal nie? 
aku:ayu tak amik tahu.. entah la ayu tak tahu.. xnak tahu lagi pasal dye..
abg man cakap nanti : abg nak cakap dgn am..
aku:jangan abg.. biar kan je.. ayu tak nak masalah nie panjang lagi.. am mesti beking awek dye nye.. owg mcm tu tak bole nak cerita ape2 bang.. baek kita diam je.. lame2 dye senyap la.. 
abg man: ermm.. tol2.. pandai2 la nt..
lantak ko la abg.. jangan nt makin bertambah masalah ayu dah.. aku cuma nak dowg tahu je.. akhir nye dowg dah tahu.. huhu.. ok la hati aku pun lega la skit kan.. ermm..

kesimpulan nye.. ape yang aku post kat blog aku nie semua nye ade la benar belaka..aku tak suka buat cerita palsu.. dan aku nak cakap mulai sekarang ape yang pompuan tu post,, akan aku balas melalui blog aku je..aku eppy kot dgn blog aku.. walau pun xcantik mana,, tapi isi cerita aku ihklas dari hati.. tak suka auta kan cerita ,,ag 1 aku tak suka nak hina owg depan khalayak ramai.. blogger tak pe.. jarang owg nak bace..kalau tak puas hati dgn aku,, jgn bising serupa anjing.. trus ma commnt blog aku..ape susah settel masalah..nie yang ko mnyalak kat fb ko ape guna.. aku bukan bole bace 1 pun.. huhu.. tak faham aku dengan dak nie..ape2 pun ^_^

renung2 kan lah dan selamat beramal.. assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment

Followers